hvad synes du om din ejendomsmægler?

19. februar 2016 af brian hensrik

hvad synes du om din ejendomsmægler?

Der er en årsag til, at vi altid beder vores kunder om at bedømme vores indsats, når vi har afsluttet en bolighandel. Der er også en årsag til, at vi lægger kundernes udtalelser frem på vores hjemmeside, og at vi insisterer på, at det sker med navns nævnelse. Vi har nemlig kun én vare at sælge, og den kan koges ind til ét ord: ”tillid”. Tillid til, at vi gør en professionel indsats er afgørende for, at vores kunder vil anbefale os, og dermed give os grundlaget for fremtidige handler.


Den mest sælgende
Det er gået godt, siden jeg startede firmaet i 2009. Vi har i en årrække været den mest sælgende ejendomsmægler i Roskilde kommune, og i 2015 endte vi som den mest sælgende ejendomsmægler blandt alle uafhængige ejendomsmæglere i Danmark, og den 7. bedste blandt samtlige mæglere i landet. I 2015 solgte vi 248 private boliger, ifølge ”Find Mægler” på Boligsiden.dk (pr. 31.12.2015). Dette er en betydelig fremgang i forhold til 2014, der i forvejen var et rekordår for os.
Vi er naturligvis stolte af, at vi har fremgang, men det fritager os på ingen måde fra, at bruge betydelig energi på at evaluere, hvordan vi kan blive bedre.

Kun for liebhavere?
Hvis vi i en periode har haft mange boliger til salg i den dyre ende af skalaen, kan det godt efterlade det indtryk, at vi først og fremmest formidler salg af liebhaverboliger. Det er en opfattelse, jeg er stødt på flere gange, men det er ikke rigtigt. Vi lægger vægt på at være en ejendomsmægler, der både sælger en etværelses lejlighed og en liebhavervilla i Kongekvarteret med samme interesse.
At have succes det ene år, er bestemt ikke en garanti for succes det næste år. Vi vurderes altid på den enkelte handel, hvorfor vi gør vores absolut bedste for at løse opgaverne, som kunderne har vist os tillid til.

Samme mægler hele vejen
Et andet område, som vi er meget opmærksomme på, er vores politik om at den mægler, der starter en opgave, også følger den helt til dørs. Det betyder, at vi, så vidt det overhovedet er muligt, tilstræber at den samme mægler følger kunden fra det første møde, til nøglerne skal overdrages. Igen handler det om, at hver enkelt kunde hos os, skal opleve tryghed og have tiltro til, at han eller hun ikke blot er et nummer i køen. Salg af ejendomme handler både om økonomi og om følelser. Hvis vi ikke forstår det, mister vi kundernes tillid.

Vi har selv handlet
2015 blev i øvrigt året, hvor vi selv gik på ejendomsmarkedet og investerede i en ny ejendom. Vi er nu 10 medarbejdere, og vi har for lidt plads på kontoret i Sankt Ols Gade. Derfor ser vi frem til at byde velkommen i nye omgivelser, når ombygningen af ejendommen i Jernbanegade 12 er færdig.